Trecerea la ora de vară: sfaturi pentru depăşirea problemelor de somn
, Welt Imobiliare

26/03/2016

Trecerea la ora de vară în 2016 se face în noaptea de 26 spre 27 martie. De altfel, trecerea la ora de vară se face în fiecare an în ultima duminică din luna martie, când ora 03:00 devine ora 04:00. Trecerea la ora de vară presupune ca ceasurile să fie date cu o oră înainte, acest fapt însemnând că, în ultimul weekend din martie, vom dormi cu o oră mai puţin. Deşi, cei mai mulţi dintre oameni îşi ajustează organismul destul de repede la această schimbare – medicii consideră că adaptarea completă se realizează în aproximativ o săptămână – anumite grupuri vulnerabile precum cei care suferă de depresie sau cei care prezintă diferite tulburări fiziologice, ar putea resimţi perturbări mai puternice ale ceasului biologic.

Chiar dacă facem parte sau nu din grupurile cu vulnerabilitate crescută, efectele negative cel mai frecvent resimţite sunt  problemele de somn, irascibilitate şi lipsa de concentrare, cele din urmă derivând din perturbarea somnului. Există o serie de ajustări pe care le putem face pentru a facilita procesul de trecere la ora de vară, printre care se numără o alimentaţie mai sănătoasă, exerciţii fizice, exerciţii de relaxare şi evitarea suprasolicitării în general. Pe lângă cele enumerate mai sus, specialiştii recomandă şi ajustări externe, precum modificarea spaţiului în care dormim. Există nenumărate studii şi publicaţii în ceea ce priveşte importantă unui spaţiu adecvat pentru dormit. Deci nu vă neglijaţi dormitorul, dacă doriţi să aveţi parte de un somn odihnitor. Mai jos vă prezentăm câteva modalităţi prin care vă puteţi face dormitorul un spaţiu mai adecvat somnului.

Trecerea la ora de vara

Sursa: www.lifehacker.com

  1. Salteaua potrivită – salteaua pe care dormim are un rol crucial pentru a ne odihni. Somnul este particular fiecărui individ, la fel şi alegerea saltelei ideale. Testarea acesteia timp de 30 de zile vă poate ajuta să luaţi o decizie în acest sens.

    Trecerea la o noua saltea

    Sursa: www.consumerreports.org

  2. Aşternuturi potrivite – atât materialul, cât şi culoarea aşternutului vă influenţează somnul. Testaţi diferite materiale naturale şi culori care vă reprezintă. De asemenea, ca să vă treziţi odihniţi şi să vă feriţi podoaba capilară de deteriorarea cauzată de aşternuturile obişnuite, puteţi să folosiţi aşternuturi din satin.
  3. Mirosuri şi împrospătarea aerului – nu ignoraţi mirosurile neplăcute şi lipsa aerului proaspăt. Aerisirea frecventă joacă un rol crucial în îndepărtarea mirosurilor şi a microbilor din dormitor.
  4. Temperatura adecvată – specialiştii consideră că ne odihnim mai bine într-o încăpere mai răcoroasă. ,,Temperatura mai scăzută, anunţă corpul că este timpul să doarmă”, explică un doctor al Centrului Medical Kettering din S.U.A.
  5. Draperiile – este de la sine înţeles că dormim mai bine în întuneric. Oamenii care trăiesc în zone cu nopţi scurte pe toată durata anului, precum islandezii, consideră draperiile, accesorii obligatorii pentru dormitoare. Acelaşi lucru este valabil şi pentru alte regiuni, mai ales în timpul sezonului de vară.

    Trecerea la vara

    Sursa: www.lnt.com

 

Comenteaza

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.